مطالب آموزشی تغذیه و جیره سگ, مطالب آموزشی و مقالات سلامت سگ

غذای مناسب برای سگ (تغذیه سگ از تولگی تا بزرگسالی)

غذای سگ

غذای مناسب برای سلامت سگ ما بسیار مهم هست. اینکه شما نیازهای حیوان خانگی‌تان را یاد بگیرید تا او سالم،خوشحال و پرتحرک بماند مهم است.

در این مقاله درباره موارد زیر اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد:

  • اصول اولیه تغذیه سگ
  • چرا نباید ته مانده غذای خود را به سگ بدهیم

بعد از اصول کلی، به موارد عملی پرداخته می شود:

  • غذای مناسب سگ براساس وزن بدن
  • غذای سگ براساس میزان تحرک
  • غذای سگ براساس سن
نیاز به مشاوره دامپزشکی به صورت آنلاین داری ؟
اگر برای حیون خونگی عزیزت نیاز به مشاوره و ویزیت دامپزشک به صورت آنلاین داری کافیه به صفحه مشاوره آنلاین مراجعه کنی و درخواستت رو ثبت کنی. خیلی سریع باهات تماس میگیریم.دامپزشک آنلاین

 

اصول اولیه تغذیه سگ (ویژگی های یک غذای سگ با کیفیت؟)

تغذیه کامل و متعادل برای سالم نگه داشتن حیوان خانگی ضروری است. او به آب تمیز، پروتئین، چربی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و کربوهیدرات نیاز دارد.
آب، مهمترین ماده غذایی است که حیوان خانگی به آن نیاز دارد. بدن یک سگ بالغ از ۶۰٪ آب تشکیل شده، حتی در توله سگ‌ها این درصد بیشتر است (۸۴٪). بنابراین قابل درک است که از دست دادن حتی ۱۰٪ از آب بدن می‌تواند باعث مشکلات جدی شود. اطمینان حاصل کنید که حیوان خانگی شما ۲.۵ برابر مقدار غذایی که می‌خورد آب دریافت می‌کند. آب همیشه باید آزادانه در اختیار او باشد.

بهترین غذای سگ

بهترین غذای سگ

پروتئین موجود در غذای سگ

پروتئین یکی از مهمترین قسمت های غذای سگ است. دقیقا مثل این که بلوک‌های ساختمان زندگی او باشد. پروتئین در کیفیت‌های مختلفی وجود دارد، پروتئین حیوانی بالاترین کیفیت را داراست و پروتئین گیاهی کیفیت پایین‌تری دارد.
با توجه به اینکه سگ‌ها بیشتر گوشتخوار هستند، میزانی بیش از پروتئینی که ما به آنها می‌دهیم را نیاز دارند. گربه‌ها کاملا گوشتخوار هستند و در مقایسه با سگ‌ها حتی به مقدار بیشتری پروتئین نیاز دارند. این به آن معنی است که سگ‌ها می‌توانند غذای گربه‌ها را بخورند ولی گربه ها نمی‌توانند غذای سگ‌ها را بخورند. چراکه که پروتئین تائورین توسط گربه‌ها ساخته نمی شود، درحالیکه در سگ‌ها این اتفاق می افتد.

به عنوان یک الگو، همیشه مطمئن شوید که به حیوان خانگی خود غذای مخصوص گونه‌ و سن او و تامین کننده انرژی او را می‌دهید.

چربی‌ها

چربی‌ها یکی از قسمت‌های ضروری غذا هستند. چربی‌ها درمقایسه با کربوهیدرات‌ها در درجه بالایی از انرژی قرار می‌گیرند. چربی ها به آسانی هم در محصولات گیاهی و هم حیوانی در دسترس هستند. بعضی از چربی‌ها می‌توانند در بدن تولید شوند ولی بعضی ها نمی‌توانند. با وجود اهمیت آنها در تغذیه، مشکلات زیادی در ارتباط با مصرف بیش از حد چربی ها وجود دارد. برای داشتن حیوان خانگی سالم در حد امکان باید تعادل مناسبی از نظر میزان چربی در خوراک حاصل شود.

غذای سگ

غذای سگ

مواد معدنی و ویتامین‌ها

مواد معدنی برای هدایت پیام عصبی مهم هستند. پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها برای تامین انرژی، لازم هستند. ویتامین ها برای کمک به حیوان خانگی شما برای پردازش مواد شیمیایی زیستی مهم هستند. همچنین ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت و تکامل سیستم ایمنی سگ ها و توله ها بسیار ضروری می باشد.

کربوهیدرات‌ها

کربوهیدرات‌ها قسمتی از احتیاجات غذایی حیوان خانگی شما هستند. خوشبختانه دسترسی به آنها نسبت به بقیه موارد تغذیه‌ای آسان تر است. غذای خشک طبیعی حیوان خانگی بین ۳۰تا۷۰ درصد کربوهیدرات را شامل می‌شود.

در بعضی از سگ ها انرژی اضافی باقی مانده به عنوان چربی ذخیره می‌شود و می‌تواند باعث چاقی شود. مراقب باشید آنچه را که برای حیوان خانگی خود لازم است، ترجیحاً قبل از افزایش وزن تهیه کنید، زیرا  کاهش وزن بسیار دشوارتر است.

چرا نباید به سگ خود ته مانده غذای سفره را بدهیم؟

ته مانده سفره، مواد غذایی مورد نیاز آنها را عرضه نمی‌کند. هر چقدر غذای انسانی زیادی به آنها دهید آنها کمتر به خوردن غذای مخصوص خودشان علاقه نشان می‌دهند. حیوان خانگی شما در این صورت ویتامین‌ها و مواد معدنی کمتری را دریافت می‌کنند و یا ممکن است بیشتر از حد نیازشان مواد غذایی را دریافت کنند.

مهم ترین مشکلی که دادن غذای سفره می تواند ایجاد کند این است که غذای سگ از حالت بالانس شده و کنترل شده خارج می شود.

ته ماندهای غذایی سریع ترین راه برای اضافه وزن هستند. و یا بدتر، آنها می‌توانند حیوان خانگی شما را به سمت بدغذا شدن سوق دهند. شکستن عادت‌های حیوانات بسیار دشوار است. پس ماندهای غذایی هرگز نمی‌توانند بیشتر از 10 درصد از رژیم غذایی حیوان خانگی ما را تامین کنند.

غذای سگ چیست؟

غذای سگ چیست؟

غذاهای ممنوعه برای سگ ها

شکلات، قهوه، چای، عصاره مرکبات، محصولات لبنی (البته نه همه آنها)، پیاز، سیر، شکر، بخصوص استخوان‌هایی که به راحتی خورد می‌شوند. همچنین سعی کنید حیوان خانگی خود را از غذاهای پرچرب دور نگه دارید.

سگ چه چیزی را نباید بخورد؟

سگ چه چیزی را نباید بخورد؟

چه چیزی در غذای خشک سگ وجود دارد؟

بیشتر غذاهای خشک سگ از سویا، دانه های غلات یا برنج تشکیل شده اند. غذای حیوانات خانگی که قیمت بالاتری دارند، دارای ترکیبی از مواد کشاورزی مانند دانه ها (گندم و برنج و…)، غذاهای دریایی، مرغ و ویتامین ها و مواد معدنی مکمل هستند که نیازهای تفذیه ای حیوان شما را تامین می‌کنند.
اگرچه این خوراک‌ها قیمت بالاتری دارند ولی بسیار اهمیت دارند. زیرا حیوان ما محصولاتی با کیفیت را کمتر  می‌خورد درحالی که جذب آنها بیشتر خواهد بود در نتیجه هزینه ها کاهش پیدا می‌کنند و بدین ترتیب در دراز مدت تفاوت قیمتی انچنانی با غذاهای دیگر پیدا نخواهد کرد.

یافتن غذای مناسب حیوان خانگی، ممکن است پروسه سختی باشد. به هر حال بهترین جا برای شروع، خواندن لیست محتویات آن خوراک است. مثل لیبل غذاهای انسانی، لیبل غذاهای حیوانی هم به ترتیب وزن لیست شده‌اند. در باکیفیت ترین غذاهای حیوانات خانگی محصولات گوشتی به عنوان اولین یا دومین مورد در لیست قرار می‌گیرد، به این معنی که بیشترین درصد غذا را پروتئین تشکیل داده است.

مطمئن شوید غذایی که می‌خرید برای سن حیوان شما درست شده است. به طور مثال غذای توله سگ، حیوان بزرگسال را چاق می‌کند و غذای حیوان نوجوان احتیاجات توله سگ‌ها برای رشد و نموشان را تامین نمی‌کنند.

عوامل موثر بر انتخاب نوع غذای سگ

تنوع نیازهای تغذیه ای، به تحرک، سطح استرس و تاریخچه سلامت حیوان بستگی دارد. پروتئین، چربی و کربوهیدرات برای تامین انرژی حیوان شما نیاز است. حیوان شما به صورت‌های مختلفی انرژی مصرف می‌کند. به طور مثال سگهایی که در فضای باز هستند  و هچنین سگهای نژاد بزرگ مثل ژرمن شپرد، گلدن رتریور و سگ روتوایلر احتمالا دوست دارند ورزش بیشتری را تجربه کنند، بنابراین نیاز به مصرف درصد بیشتری از پروتئین و چربی برای تولید انرژی، نسبت به سگ های نژاد کوچیک مثل شیتزو و مالتیز و پامرانین که بیشتر اوقات در خانه می‌ماند را دارند.

حیوانات اهلی در مراحل مختلفی از زندگی به مقادیر مختلفی از مواد مغذی نیاز دارند. غذای توله سگ ها نسبت به سگ های بزرگتر باید کالری بیشتری را داشته باشد، زیرا توله سگ ها در حال رشد هستند و معمولا فعال تر هستند.
مکمل‌ها روش خوبی برای اطمینان از تامین نیازهای تغذیه‌ای حیوان خانگی شما هستند. مکمل های زیادی برای سنین مختلف، نژادها و موارد بهداشتی وجود دارد. یک راه مناسب برای شروع این است که از دامپزشک خود برای توصیه‌های لازم تغذیه ای سوال کنید.

غذای سگ

غذای سگ

نتیجه گیری

برای تغذیه سگ خانگی باید غذایی را برای او انتخاب کنیم که همه مواد مغذی مورد نیاز بدن او را تامین کند. این مواد مغذی می توانند هم از غذاهای تجاری و هم از غذاهای خانگی تامین شوند. اگر غذای خشک سگ استفاده می کنیم باید به کیفیت و سلامت آن دقت کنیم و اگر غذای خانگی برای حیوان خود تهیه می کنیم باید متنوع باشند به گونه ای که همه نیازهای اولیه را تامین سازد.

اگر گوشت قرمز یا گوشت مرغ استفاده می کنیم حتما باید آن ها را آب پز نماییم و عاری از نمک و ادویه جات سرو کنیم. علاوه بر گوشت می توان ماست (که منبعی غنی از کلسیم و چربی های ضرروی بوده و عاری از لاکتوز است) را به غذا اضافه کنیم. برخی سبزیجات به صورت آب پز شده بسیار لذیذ و بوده و برای تامین فیبر غذا مفید هستند.

غذاهای خشک تجاری سگ با کیفیت تمام مواد مورد نیاز حیوان را به صورت دانه هایی  پلت شده و مناسب با شرایط فیزیولوژیک حیوان تامین می کنند. اگر میخواهید بین غذای خشک یا مرطوب مثل کنسرو یکی را انتخاب کنید باید به چند نکته توجه نمایید:

1.غذاهای خشک رطوبت کمتری دارند و غلظت مواد مغذی در آن ها بیشتر است.

2.غذاهای مرطوب بسیار شبیه به غذایی است که سگ و گربه در طبیعیت مصرف می کنند.

3.استفاده توامان از این دو نوع غذا، مثلا مخلوط آن ها در یک وعده غذایی می تواند غذایی ایده آل را برای حیوان به ارمغان بیاورد.

ضمنا شما می توانید غذاهای خشک یا مرطوب را از بهترین برندها با بهترین قیمت در پت شاپ آنلاین کافه حیوانات خریداری نمایید.

برای سگ ها غذای زیادی وجود دارند اما تشخیص اینکه کدامیک برای سگ مان مناسب است بسیار دشوار است. برای اینکه در این زمینه به نتیجه درستی برسید موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

چه غذایی به سگ بدیم؟

چه غذایی به سگ بدیم؟

  • سوالای تخصصی تر خودتونو درباره تغذیه و جیره هاپوتون میتونین از دامپزشک آنلاین تیم انیمال کافه و به صورت مستقیم بپرسید. یا اگه به تازگی می خواین سگی رو به سرپرستی بگیرین بهتره یه بار با یک دامپزشک مشورت کنین.

اصولا سگ ها چه چیزی می خورند؟

خیلی مهم است که در نظر داشته باشیم که هر سگ شخصیت جداگانه ای دارد و جیره غذایی مناسب سگ شما ممکن است با سگ دوستتان کاملا متفاوت باشد. برای تصمیم گیری درباره تغییر غذا یا انتخاب غذای مناسب علاوه بر مطالعه، بسیار خوب است که با دامپزشک خود مشورت کنید.

سگ های اهلی اساسا به گوشتخواری زیاد و همه چیز خواری کمی تمایل دارند. غذایی که برای سگ خود انتخاب می‌کنید باید برای سن یا وضعیت فیزیولوژیک او (سگ باردار، شیروار ….) یا اگر مشکلی از نظر سلامت دارد مفید باشد.

استفاده از غذای خشک سگ به عنوان تنها غذای مورد استفاده برای سگ قابل قبول است.

غذای خشک بوش مخصوص سگ بالغ نژاد کوچک 1kg

۱۴۹,۰۰۰ تومان

غذای سگ بالغ نژاد بزرگ مدل Optiness جوسرا 900g

۰ تومان

غذای خشک بوش Mini adult مخصوص سگ های بالغ نژاد کوچک 3 Kg

۰ تومان

غذاي خشك Balance جوسرا سگ با فعالیت کم یا سن بالا 900g

۰ تومان

غذای خشک سگ بالغ نژاد بزرگ Mofeed مفید 5kg

۰ تومان

غذای خشک Mofeed مفید مخصوص توله سگ نژاد کوچک 2 Kg

۰ تومان

غذای خشک سگ بالغ نژاد کوچک Mofeed مفید 2kg

۹۰,۰۰۰ تومان

غذای خشک مفید Mofeed مخصوص توله سگهای نژاد بزرگ

۱۴۰,۰۰۰ تومان

غذای خشک 21% نوتری مخصوص سگ بالغ 2 Kg (فله)

۴۰,۰۰۰ تومان

غذای خشک نوتری29% مخصوص توله سگ 1kg

۳۲,۰۰۰ تومان

غذای خشک مونژه توله سگ و سگ های باردار و شیرده

۰ تومان

غذای خشک مونژ توله سگ نژاد کوچک 800g

۰ تومان

همچنین شما می توانید این غذاها را با مقداری غذای خام، گوشت قرمز، ماهی، سبزیجات و برنج مخلوط و مغذی تر کنید.

بسیاری از صاحبان حیوانات تمایل دارند که فقط غذای خام به سگ خود بدهند. این غذاها برای برخی سگ ها بسیار لذیذ و نیز مفید است. اما در استفاده از غذاهای خام باید نکاتی رعایت شوند:

  • گوشت خام با کیفیت مورد مصرف انسان را برای سگ تان استفاده کنید. اگر گوشت انتخابی کیفیت پایینی داشته باشد یا دارای تکه های استخوان باشد، ممکن است برای سلامتی سگ شما آسیب رسان باشد.
  • گوشت خامی که برای سگ تان تهیه می‌کنید بهداشت مناسبی داشته باشد، در غیر اینصورت ممکن است سگ شما و خود شما در خطر عفونت های باکتریایی گوارشی مانند کمپیلوباکتر یا سالمونلا قرار بگیرید.
  • بهتر است که ترکیبات غذای خانگی که تهیه می کنید را دامپزشکی که تجربه جیره نویسی یا تغذیه سگ ها را دارد تعیین کند.
غذام خام سگ

غذام خام سگ

مقدار کمی گوشت آب پز شده یا مرغ آب پز شده نیز گزینه های خوبی برای خوراک سگ ها هستند. از دادن استخوان پخته شده یا ادویه جات و یا پیاز در این غذاها خود داری کنید.

کنسروهای ماهیان ساردین، سالمون یا تن نیز می توانند گاهی برای سگ ها استفاده شوند. در صورتی که از ماهی غیر کنسروی استفاده می کنید باید مراقب استخوان آن ها باشید.

از آنجایی که بسیاری از غذاهای خانگی که برای سگ ها تهیه می کنیم عاری از فیبر هستند، استفاده از کدو تنبل پخته شده یا هویج رنده شده در غذا می تواند تامین کننده فیبر بوده و برای سلامت روده ها بسیار مفید باشد.

به طور کلی در هفته یک یا دو استخوان برای از بین بردن پلاک های دندانی سگ می توان در اختیار او قرار داد. دقت کنید که استخوان مورد استفاده به اندازه ای بزرگ باشد که سگ نتواند کل آن را در دهان خود قرار دهد و خام باشد. استخوان در صورتی که پخته شود ممکن است در دهان سگ تکه تکه شود. اگر سگ استخوان تکه شده را بخورد ممکن است سبب انسداد یا زخم احشا شده و سبب مرگ او شود.

غذای سگ

غذای سگ

چقدر به سگ غذا بدیم؟

میزان غذایی که سگ نیاز دارد به اندازه، نژاد و سن او و اینکه چقدر ورزش می کند، بستگی دارد. مهم این است که مطمئن شوید کمتر از حد مورد نیاز یا بیش از آن غذا به سگ تان غذا ندهید.

همیشه اطمینان داشته باشید که سگ به اندازه کافی آب می نوشد. برای این کار همیشه ظرف آب او را پر نگه دارید، در این صورت خودش در مواقع نیاز آب مورد نیاز خود را می نوشد.

چگونه بدانم سگم چاق یا لاغر است؟

وقتی که می خواهید اندازه و وزن سگ را اندازه گیری کنید، باید وضعیت و شکل بدن و وزن سگ را بررسی نمایید. اگر می خواهید وزن سگ خود را متعادل نگه دارید باید وقتی که دستتان را روی قفسه سینه او می کشید بتوانید با انگشتانتان دنده های او را احساس کنید. اگر نمی توانید دنده های سگ را لمس کنید زمان آن رسیده که برای او رژیم غذایی تعیین کنید. چاقی در سگ ها با کاهش طول عمر و افزایش بیماری هایی مانند التهاب استخوان ها و مفاصل می شود. پیشگیری از این بیماری به راحتی با کنترل وزن بدن سگ امکان پذیر است.

بهترین راه تعیین چاقی و لاغری حیوان بررسی ((امتیاز بدنی است)). با کمک عکس فوق می توانید تخمین بزنید که امتیاز بدنی سگ  شما مناسب است یا خیر.

غذای سگ تازه متولد شده

آب یک ماده حیاتی برای توله‌های یتیم است، درست مانند سایر مراحل زندگی آنها. مصرف آب معمولی برای توله سگ های تازه به دنیا امده نسبتاً زیاد است و آنها به 130 تا 220 میلی لیتر مایع به ازای هر کیلوگرم  وزن بدن در روز نیاز دارند. به طور متوسط، حجم کل مایع تغذیه شده در روز (شامل جایگزین های شیر) باید تقریباً 180 میلی لیتر بر کیلوگرم وزن بدن توله سگ باشد.

شیر مادر بسیار قابل هضم و بسیار پر کالری است. در مقایسه با شیر گاو، شیر مادر توله سگ حاوی بیش از دو برابر پروتئین است که به توضیح اینکه چرا شیر گاو برای تغذیه توله سگ های بی مادر ایده آل نیست کمک می کند. اگر به هر دلیلی توله سگ به شیر مادر دسترسی ندارد در این صورت جایگزین های تجاری برای شیر توله سگ توصیه می شود زیرا نسبت به شیر گاو و مخلوط های خانگی برتری دارند.

غذای سگ تازه متولد شده

غذای سگ تازه متولد شده

غذای توله سگ های 8 تا 16 هفتگی

این سنی است که بسیاری از توله ها به خانه جدید شان برده می شوند. باید دقت کنید که در این زمان تغییر غذایی زیادی در جیره او ایجاد نکنید تا از مشکلات معده در او جلوگیری شود.

باید از صاحب قبلی سگ خود سوال کنید که چه غذایی به او داده است و بهتر است که با همان غذا شروع کنید. به تدریج و در طی یک تا دو هفته غذای جدیدی که می‌خواهید به توله خود بدهید را افزایش دهید. این افزایش تدریجی باید به گونه ای باشد که تا پایان هفته دوم تمام جیره او را غذای جدید تشکیل دهد.

بهترین غذا برای توله ها در این سن، غذاهای خشک تجاری هستند که برای این توله ها طراحی شده اند. این غذاها تمام مواد مغذی مورد نیاز توله ها را برای رشد و تکامل تامین می کنند. اما اگر می‌خواهید، می توانید گوشت پخته شده و سبزیجات را نیز به غذای او اضافه کنید.

غذاهای خام برای توله های کم سن مناسب نیستند زیرا آن ها سیستم ایمنی کاملی ندارند و تحمل حجم بالای باکتری را نخواهند داشت. علاوه براین بالانس کردن جیره غذایی توله سگ ها به صورتی که تمام نیازهای او را پوشش بدهد بسیار دشوار است.

توله ها نیاز غذایی بالایی دارند و به مدت طولانی نباید بدون غذا بمانند. روزانه حداقل 2 یا 3 وعده غذا باید در اختیار آن ها قرار داده شود.

غذای توله سگ

غذای توله سگ

غذای سگ نوجوان بالای 16 هفته

بعد از هفته شانزدهم می توان استخوان هایی که تکه های گوشت نیز دارند را به توله معرفی کرد. در این زمان است که دندان های دائمی توله ها رشد می کنند. بنابراین با دادن این استخوان ها او آموزش می بیند که به جای کفش ها یا مبلمان، باید چیز دیگری را بجود. برای توله ها هر هفته یک عدد استخوان دارای گوشت کافی است. هر چه گوشت این استخوان بیشتر باشد بهتر است.

اگر سگ شما هنگام غذا خوردن، نسبت به غذای خود احساس مالکیت دارد و هنگام نزدیک شدن به غذای او، خشن می شود، نترسید. کودک خود را از نزدیک شدن به چنین سگی که در حال غذا خوردن است بازدارید. اگر بخواهید غذای او را از او دور کنید ممکن است خرناس یا پارس کند. اگر به صورتی دستی به او غذا بدهید می توانید از حس مالکیت بر غذا پیشگیری کنید اگر هم توله سگ شما به این کار عادت کرده است برای برطرف کردن این مشکل به دامپزشک مراجعه کنید.

وقتی غذای جدیدی به توله خود می دهید، او را تحت نظر بگیرید و از نظر علائم بی حالی یا استرس او را چک کنید. سگ ها نیز مانند انسان ها ممکن است به بعضی از غذاها یا مواد غذایی آلرژی داشته باشند. باید دقت کنید که سگ شما به کدام غذا یا ماده غذایی واکنش آلرژیک داده است و آن را از لیست غذایی او حذف کنید.

وقتی سن توله بالاتر برود می توانید وعده های غذایی او را به دو وعده در روز کاهش دهید. دقت کنید که بیش از حد یا کمتر از حد به توله سگ تان غذا ندهید. اکثر مردم تصور می کنند که سگ های نژاد بزرگ تر باید بیشتر غذا بخورند اما همیشه اینگونه نیست. غذا دادن بیش از حد می تواند سبب مشکلات عضلانی اسکلتی در سن بالاتر و کاهش عمر سگ شود.

غذای سگ خانگی

غذای سگ خانگی

غذای سگ بالغ

وعده های غذایی برای سگ های بالغ می توانند یک یا دو وعده در روز باشد. تهیه غذای تجاری با کیفیت می تواند فراهم شدن مواد مغذی کافی را تضمین کند. سگ های نژاد کوچک و متوسط عموما از سن 12 ماهگی بالغ محسوب می شوند و سگ های نژاد بزرگتر از سنین 18 تا 24 ماهگی.

شما می توانید به غذای کامل سگ، گوشت پخته شده یا خام و سبزیجات یا ماهی را به منظور ایجاد تنوع اضافه کنید. برای سگ بالغ خود نیز استخوان های بزرگ که دارای مقداری گوشت هستند تهیه کنید و مهمتر از همه بیش از حد به او غذا ندهید.

غذای سگ خانگی

غذای سگ خانگی

غذای سگ های مسن

برای سگ های مسن، غذایی که سلامت او را حفظ کند ضروری است. بسیاری از سگ های مسن دارای مشکلات مزمنی از نظر سلامت هستند که می توانند با تغذیه بد بیشتر شده یا با تغذیه خوب بهبود پیدا کنند.

برخی سگ های مسن با خوردن چند وعده غذا در حجم کم خوشحال تر و خرسندتر هستند. برای بقیه آن ها بهتر است که مطابق معمول قبل تغذیه انجام شود. برخی از سگ های مسن برای سالم ماندن، نیاز بیشتری به فیبر، پروتئین یا سایر مواد مغذی دارند.

نیاز به مشاوره دامپزشکی به صورت آنلاین داری ؟
اگر برای حیون خونگی عزیزت نیاز به مشاوره و ویزیت دامپزشک به صورت آنلاین داری کافیه به صفحه مشاوره آنلاین مراجعه کنی و درخواستت رو ثبت کنی. خیلی سریع باهات تماس میگیریم.دامپزشک آنلاین

 

سوالات متدوال درباره غذای سگ

برای تغذیه سگ خانگی باید غذایی را انتخاب کنیم که همه مواد مغذی مورد نیاز بدن او را تامین کند. این مواد مغذی می توانند هم از غذاهای خشک سگ و هم از غذاهای خانگی تامین شوند. اگر غذای خشک سگ استفاده می کنیم باید به کیفیت و سلامت آن دقت کنیم و اگر غذای خانگی برای حیوان خود تهیه می کنیم باید متنوع باشند به گونه ای که همه نیازهای اولیه را تامین سازد.اگر گوشت قرمز یا مرغ استفاده می کنیم حتما باید آن ها را آب پز نماییم و عاری از نمک و ادویه سرو کنیم. علاوه بر گوشت می توان ماست  را به غذا اضافه کنیم. برخی سبزیجات به صورت آب پز شده برای تامین فیبر غذا مفید هستند.

میزان غذایی که سگ نیاز دارد به اندازه، نژاد و سن او و اینکه چقدر ورزش می کند، بستگی دارد. مهم این است که مطمئن شوید کمتر از حد مورد نیاز یا بیش از آن غذا به سگ تان غذا ندهید.

4/5 - (8 امتیاز)

4 نظر در “غذای مناسب برای سگ (تغذیه سگ از تولگی تا بزرگسالی)

  1. صادقی گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون

  2. سگ من همش ماشین لباسشویی رو خراب میکنه و من مجبور به تعمیر ماشین لباسشویی میشم

  3. پریسا گفت:

    دیگه بهش گوشت چرخ‌کرده نده

  4. سگ گفت:

    سگ من عادت کرده به خوردن گوشت چرخ کرده
    خیلی نگرانم کرده
    چیکار کنم
    خیلی چاق شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.