مطالب آموزشی نگهداری و پرورش گربه, مقالات آموزشی سلامت گربه

خصوصیات گربه نژاد رگدال

گربه نژاد رگدال

گربه نژاد رگدال ،جزو گربه‌های بسیار مهربانی هست، موهای بدن آن‌ها نسبتا بلند است و دارای چشمان آبی رنگ فریبنده‌ای هستند. این گربه‌ها جزو نژادهای بزرگ طبقه بندی می‌شوند اما با این وجود با کودکان و سایر حیوانات خانگی از جمله سگ‌ها مهربان هستند.

همان گونه که اسم‌شان مشخص است (rag doll یعنی عروسک پارچه ای) اجازه می‌دهند که مانند یک عروسک در دستان کودکان در منزل به این طرف آن طرف برده شوند. این گربه‌های تنومند و درشت هیکل رفتارهای خشن ندارند و به آسانی می‌توانند به زندگی پرمشغله مدرن امروزی عادت کنند.

طول عمر گربه نژاد رگدال

این گربه‌ها به طور میانگین بین ۱۲ تا ۱۷ سال عمر می‌کنند.

ویژگی های ظاهری

گربه‌ نژاد رگدال یکی از گربه‌های نژاد بزرگ هست و در سن ۴ سالگی به حداکثر وزن خود می‌رسد. گربه‌های نر بالغ وزنی بین ۷ تا ۹ کیلوگرم دارند و گربه‌های ماده نسبتا کوچک تر بوده و وزن آن‌ها بین ۴.۵ تا ۷ کیلوگرم است.

این گربه‌های بسیار آرام و مهربان بدنی محکم، با وقار و کشیده دارند. آنها ظاهر بسیار زیبایی دارند که با چشمان بزرگ پر از مهر و محبت آنها مشخص می‌شود.

گربه نژاد رگدال

نیاز به شانه کردن

یکی از مهمترین خصوصیات گربه نژاد رگدال موهای براق و مخمل این گونه گربه‌ است که نیاز به شانه کردن کمی دارند و شانه کردن هفتگی برای برداشتن موهای کنده شده یا در هم پیچیده شده کافی است. در طی فصل مو ریزی، در هم پیچیده شدن موها را در زیر بغل این گربه‌ها خواهید دید.

موهای براق و نرم این گربه‌ها که اندازه آن‌ها متوسط است، بافتی شبیه به موهای خرگوش دارند. موریزی در این گربه‌ها بسیار کم است و فقط در فصل بهار و پاییز افزایش پیدا می‌کند که میتوانید با شانه کردن مرتب آنها توسط برس های مخصوص حیوانات خانگی از پیچ خوردن آنها جلوگیری کنید.

برای مشاهده و خرید انواع برس و دستکش برسی ماساژ کلیک کنید.

خلق و خو

از بارزترین خصوصیات گربه نژاد رگدال آرامی و خوشحالی آنهاست. این گربه‌ها مانند یک عروسک در آغوش شما قرار گرفته و در دستان شما آرام می‌گیرد. به طور کلی این گربه‌ها گربه‌هایی مهربان و آرام هستند و رفتاری بسیار خونسرد دارند.

اگر شما به دنبال یک گربه بسیار فعال و پر حرف هستید این گربه‌ها این انتظار شما را برآورده نمی‌کنند. اما بچه گربه‌ها این نژاد می‌توانند بسیار پر جنب جوش و غیر قابل کنترل باشند. بسیاری از گربه‌های نژاد رگدال همیشه تمایل به بازی کردن دارند.

رابطه گربه نژاد رگدال با کودکان

این گربه‌ها با سایر حیوانات به خصوص کودکان بسیار صبور و شکیبا هستند و با این ویژگی شناخته می‌شوند. گربه‌های نژاد رگال بدون اینکه هیچ مقاومتی بکنند اجازه می‌دهند که مانند یک عروسک لباس پوشیده شوند و توسط کودکان به این طرف و آن طرف برده شوند.

شما باید همیشه رابطه کودک خود را با گربه نظارت کنید و مراقب باشید که کودک شما به گربه خود آسیبی نرساند. باید به کودکان بیاموزید که گربه‌هایی به این اندازه بزرگ را چگونه حمل کنند.

به آنها آموزش دهید که اندام‌های قدامی گربه را در یک دست و اندام‌های خلفی آن را در دست دیگر خود قرار دهند و هیچگاه گربه را به گونه‌ای نگه ندارند که اندام‌های خلفی و پاهای او آویزان قرار بگیرند.

گربه نژاد رگدال به علت رفتار دوستانه و هوش زیاد خود در بسیاری از مواقع با سگ‌ها مقایسه می‌شود. حتی می‌توان به این گربه‌ها بازی رفتن به آوردن را آموخت (بازی که در آن شما شیئی را پرتاب می کنید و حیوان شما آن را برای‌تان برمی‌گرداند).

 

3.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.