مطالب آموزشی نگهداری و پرورش سگ, مطالب آموزشی و مقالات سلامت سگ

آشنایی با سگ ژرمن شپرد

آشنایی با سگ ژرمن شپرد

تاریخچه ژرمن شپرد

همانطور که از نام این نژاد پیدا هست این سگ ها متعلق به کشور آلمان هستند. در بریتانیا این سگها به نام آلزاسیا معروف هستند و این نامگذاری به این دلیل انجام شد چون آنها میخواستند بعد از جنگ جهانی اول از این نژاد در برابر اعتقادات ضد آلمانی حفاظت کنند.

ژرمن شپردها در ایالات متحده به وسیله سربازانی که از جنگ جهانی اول به خانه بازمیگشتند معرفی شدند. در جنگ جهانی دوم سگ های ژرمن شپرد نژادی بودند که توسط ارتش انتخاب شدند. در واقع اولین سگهای راهنما سگهای ژرمن شپرد بودند و امروزه یکی از محبوب ترین نژادهای سگ در امریکا به شمار می آیند. در سال 1999 نژاد سگ ژرمن شپرد در فهرست 50 نژاد برتر سگها در باشگاه لانه آمریکا سوم شدند.

سگهای ژرمن شپرد سگ‌های کوشا، نجیب، وفادار و باهوش هستند. اندازه آنها بزرگ است و دارای ساختار بدنی ورزشی بسیار کارامد و سازگار هستند که باعث می‌شود هم قوی و هم چابک باشند. سگ ژرمن شپرد یک سگ گله است که به شجاعت، وفاداری و با غرایز نگهبانی فوق العاده بالایی شناخته میشود. این نژاد یک نژاد عالی به عنوان سگ گارد، سگ پلیس برای عملیات پلیسی، سگ ارتش، سگ راهنما برای افراد نابینا و همچنین سگ جستجوگر و نجات دهنده به حساب می آید. برای خیلی از خانواده ها این سگ یک سگ بسیار ارزشمند به عنوان حیوان خانگی به شمار می آید.

تاریخچه ژرمن شپرد

تاریخچه ژرمن شپرد

 

نگاهی به خصوصیات ژرمن شپرد

وزن27 تا 45 کیلو گرم
ارتفاع56 تا 66 سانتی متر
رنگیشتر آنها به صورت قابل قبولی دورنگ هستند مثل: مشکی و برنز، سیاه و گرم، سیاه و قرمز، سیاه و نقره‌ای و خاکستری.
امید به زندگی7 تا 10 سال

مراقبت از ژرمن شپرد

ژرمن شپردها موهای ضخیم با طول متوسط و پوست ضخیمی دارند. موهای آنها را باید هرچند روز یکبار شانه کنید. ژرمن شپردها ریزش موی نسبتا بالایی دارند که با یک نظافت روتین میتوان آن را کاهش داد. شما با داشتن یک سگ ژرمن شپرد باید خود را برای دیدن روزانه مو روی مبلمان و جارو کشیدن آنها آماده کنید.

خوشبختانه پوشش موهای این سگها آنها را در مقابل خاک و کثیفیها حفظ میکند و شما لازم نیست بیش از یک بار در ماه آنها را حمام کنید. در واقع حمام بیش از حد باعث از بین رفتن چربی‌هایی میشود که برای سلامت آنها مفید هستند.

برس کشیدن ژرمن شپرد

برس کشیدن ژرمن شپرد

ژرمن شپرد چند سال عمر میکند؟

ژرمن شپردها به اندازه انسان ها زندگی نمی کنند، بنابراین برای هر صاحب سگ بسیار مهم است که بتواند سال ها خاطرات شاد و زیبا را برای او رقم بزند. برای اینکه ژرمن شپرد بهترین زندگی خود را داشته باشد، سلامتی آن یکی از بزرگترین اولویت های شماست.

ژرمن شپردها زمانی که به سن 7 سالگی می رسند به سن بالایی می رسند و در حالی که اکثر این سگها تا یک دهه عمر می کنند، میانگین طول عمر آنها بین 9 تا 13 سال متغیر است. بسیاری از صاحبان سگ این را یک طول عمر نسبتا طولانی می دانند، اما اگر می خواهید زمان بیشتری را با دوست خود سپری کنید، افزایش آگاهی شما از آنچه که معمولاً بر طول عمر یک ژرمن شپرد تأثیر می گذارد ممکن است به شما کمک کند طول عمر آن را افزایش دهید.

سگ ژرمن شپرد

سگ ژرمن شپرد

سلامت ناخن‌ها و دندان‌های ژرمن شپرد

به یاد داشته باشید که ناخن‌های سگ خود را باید مرتب نگه دارید تا به سگ کمک کند تا راحت راه برود. همچنین باید دندانهای سگتان را حداقل هفته ای دوبار مسواک بزنید. این سگها دوست دارند فک‌های قدرتمندی داشته باشند بنابراین اسباب بازی‌های جویدنی بادوام را در دسترس‌شان قرار دهید.

آموزش به ژرمن شپرد

هوش و اشتیاق این نژاد برای کار، آموزش را تقریبا آسان می‌کند. برای اطمینان از اینکه ژرمن شپرد هنگام ملاقات با افراد یا حیوانات جدید و دیدن محیط‌های جدید دچار استرس و ترس نمیشود، آموزش معاشرت مناسب نیز لازم است.

ما در این قسمت 5 مرحله برای آموزش سریع سگ ژرمن شپرد به شما ارائه خواهیم کرد که این نکان آموزشی به شما کمک میکند تا زمان آموزش به ژرمن شپرد خود را کوتاه کنید و در  عین حال مطمئن شوید که راه های درست را برای آموزش به او طی میکنید. به یاد داشته باشید که سگ شما یک نژاد خاص هست ولی باید به او زمان و توجه لازم را بدهید تا بیشترین موفقیت را از او دریافت کنید.

  1. محیط های آموزش خود را تغییر دهید:

وقتی که شما تمرین های آموزشی را در خانه شروع میکنید، احتمالا شما از یک اتاق ارام استفاده میکنید، تلوزیون را خاموش میکنید و حتی شاید درها را نیز ببندید تا تمام حواس خود را به آموزش بدهید. با اینکه این کار در شروع آموزش خوب است ولی در  طولانی مدت ممکن است مضر باشد. چرا که در این صورت وقتی که شرایط سگ شما عوض میشود به طور مثال وقتی بیرون میروید و در اطراف سگتان صدا و حرکات بچه ها و سایر حیوانات اتفاق می افتد دیگر حواس سگتان به شما جلب نمیشود و مرتب به دنبال اتفاقات مختلفی است که در اطرافش می افتند.

بنابراین برای داشتن یک سگ ژرمن شپرد تربیت یافته باید شما به او طوری آموزش دهید که در صورت مواجحه با هر شرایطی رفتار درست را از خود نشان دهد. این محیط ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • در محیط های شلوغ و پر از انسان
  • پارس سگ ها
  • درکلینیک دامپزشکی
  • در یک پارک پر سر و صدا
  • بیرون در پاسیو در حالی که قهوه می نوشید
  • وقتی هوا خوب نیست
  • در حضور ماشین ها و موتورسیکلت ها با صدای بلند

2. به طور مداوم تمرین کنید:

مهارتهای آموزشی در صورت عدم تمرین های مداوم به سرعت روند سراشیبی را طی میکند. اگر به طور مستمر شما و یا خانوادتان با سگ ژرمن شپردتان به طور منظم تمرین نکنید در گذر زمان سگتان در صورت ورود مهمان تمرین های یاد گرفته قبلی رها کرده و به صورت غریزی رفتار میکند. اگر هفته ای یکبار با ژرمن شپرد خود تمرین نکنید از او انتظار نداشته باشید که بداند دقیقا چگونه باید رفتار کند.

اگر میخواهید سگتان به سرعت آموزش ببیند باید در آموزش او یک معلم ثابت قدم باشید. هر روز زمانی را برای آموزش فرماندهای خاص اختصاص دهید، اما به یاد داشته باشید که هر تعامل با ژرمن شپرد شما یک فرصت آموزشی است!

آموزش به ژرمن شپرد

آموزش به ژرمن شپرد

3. در طول روز با سگ ژرمن شپردتان تمرین کنید:

برای آموزش به ژرمن شپرد خود نیازی به استفاده از یک جلسه آموزشی ساختاریافته ندارید. در واقع، بهترین راه برای اینکه ژرمن شپرد خود را به یادگیری دستورات جدید بیاموزید این است که تمرین ها را در طول فعالیتهای روز بگنجانید. به عنوان مثال: قبل از اینکه به او غذا بدهید، از او بخواهید دستورانی مثل”بیا” “بشین” “بمان” را انجام دهد تا به او غذاد دهید. و یا هنگام آماده شدن برای پیاده روی، از او بخواهید “بنشیند” و “منتظر” شود تا زمانی که دستور بیرون رفتن را بدهید.

به دنبال فرصت های آموزشی در طول روز خود باشید تا بیشترین مزایای آموزشی را داشته باشید.  اگر می خواهید بهترین نتایج را داشته باشید، علاوه بر استفاده از دستورات روزمره، میتوانید جلسات ساختارمند 10 تا 15 دقیقه ای را تمرین کنید.

        4. برای آموزش بهتر، از تشویقی سگ با کیفیت استفاده کنید

این را کشف کنید که چه نوع تشویقیی واقعا سگتان را به وجد می آورد.  برخی از ژرمن شپردها برای تشویقی ها با کیفیت پایین تر، مانند غذای خشک سگ معمولی خود، دستورات را اجرا میکنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به انگیزه بیشتری نیاز داشته باشند.

به طور مثال سگهای وجود دارند که در ازای ستایش و نوازش کاری را انجام میدهند، اما من متوجه شده ام که برخی  ژرمن شپردها تشویقی های با قطعات ریز و به اندازه نخود که مرطوب باشند را ترجیح می دهند. پس حتما توجه به این موضوع که سگ شما از چه طعم و مزه ای بیشتر خوشش می آید موضوع مهمی است.

       5. در آموزش عجله نکنید:

هر سگی به شیوه های بسیار متفاوت و با سرعت های مختلف یاد می گیرد. شما نباید برای تبدیل شدن سگتان به ژرمن شپردهایی که در یوتیوب یا اینستاگرام می‌بینید عجله کنید. این فقط شما را از آموزش ژرمن شپرد خود بازمیدارد! درعوض، با شروع در یک منطقه بدون حواس پرتی با دستورات اولیه آموزش ژرمن شپرد خود را در مراحل کوچک شروع کنید.

در آموزش عجله نکنید وگرنه سگ شما مهارت ها را به درستی و قابل اظمینان یاد نمی گیرد. وقتی دیدید ژرمن شپرد شما دستوری را فراموش کرده است، به نقطه اول – ابتدای دستور – برگردید و دوباره روی آموزش کار کنید… سعی کنید از تلفن خود برای ضبط آموزش سگ خود استفاده کنید. زمانی که فکر می کنید به اندازه کافی سریع پیش نمی روید، لحظه ای را به تماشای فیلم های آموزشی خود اختصاص دهید تا دیدگاه بهتری داشته باشید. شرط می بندم تعجب خواهید کرد که با چه سرعتی به ژرمن شپرد خود آموزش داده اید!

ژرمن شپرد تربیت شده

ژرمن شپرد تربیت شده

ژرمن شپرد تربیت شده

به این دلیل که سگ ژرمن شپرد بسیار بزرگ و قدرتمند با غرایز دفاعی هستند، باید در هنگام خرید یا بر عهده گرفتن سرپرستی این سگها دقت لازم را به عمل بیاورید.چون که سگهای ضعیف و غیر اصیل مستعد مشکلات عصبی هستند.

برای جلوگیری از مشکلات عصبی و رفتارهای تهاجمی بیش از حد ناشی از حالات نگهبانی این سگها باید بدانید که ژرمن شپرد عاشق فعالیت هستند و دوس دارند دائما کاری برای انجام دادن داشته باشند. در واقع انها به ورزش کافی به صورت روزانه نیاز دارند. در غیر این صورت ممکن است دچار رفتارهای تندرو شوند. ژرمن شپردها در صورت عدم آموزش و کنترل صحیح، ممکن است مضطرب و پرخاشگر شوند. این سگها در حالت ایده آل برای انجام وظیفه آموزش میبینند و به چنین چیزی افتخار می‌کنند، پس حتما ژرمن شپرد خود را آموزش دهید.

آموزش به ژرمن شپرد

آموزش به ژرمن شپرد

سطح انرژی ژرمن شپرد

با توجه به سطح بالای انرژی این نژاد، ورزش منظم برای آنها ضروری است. ژرمن شپرد شما احتمالا بیش از آنچه فکر می‌کنید به ورزش نیاز دارد. پیاده روی روزانه کافی نیست. اگراهل دویدن نیستید یک سگ ژرمن شپرد می‌تواند همراه مناسبی برای دویدن شما باشد.

سگ شما برای جلوگیری از سرخوردگی، بی حوصلگی و انرژی فرورفته به دویدن، بازی و اکتشاف نیاز دارد. سگی که حوصله‌اش سر رفته باشد ممکن است دچار مشکلاتی مثل پارس کردن، جویدن و کندن شود.

ژرمن شپرد

ژرمن شپرد

ژرمن شپرد چی میخورد

بهترین رژیم غذایی برای ژرمن شپرد، یک رژیم غذایی غنی از پروتئین با کیفیت بالا است که از 18 تا 22 درصد پروتئین تشکیل شده است. آنها همچنین می توانند مواد مغذی را از غلات، میوه ها و سبزیجات دریافت کنند. با این حال، صاحبان سگ ها باید اطمینان حاصل کنند که سگشان ترکیب مناسبی از پروتئین، چربی، ویتامین های ضروری، مواد معدنی و فیبر را دریافت میکنند.

شما این غذا را میتوانید از طریق دو وعده در روز حداکثر دو فنجان غذای خشک سگ با کیفیت تهیه کنید، اما این مقدار به اندازه سگ، سطح فعالیت، سن و سایر عوامل بستگی خواهد داشت. همچنین مطمئن شوید که سگ شما به آب شیرین و تمیز دسترسی دارد.

حتما وزن سگ خود را کنترل کنید و از مشکلات اضافه وزن او آگاه شوید. چاقی زندگی سگ شما را کوتاه میکند. در مورد نیازهای تغذیه‌ای با دامپزشک مشورت کنید تا توصیه‌هایی در مورد برنامه‌های تغذیه و انواع غذای سگ در طول زندگی سگ خود دریافت کنید.

سگ ژرمن شپرد یک سگ عضلانی با سطح انرژی بالا و اشتهای بالا است. برای جلوگیری از چاقی و کمک به جلوگیری از برخی مشکلات سلامت ارثی که در این نژاد رخ می دهد، با سگ خود به مقدار کافی ورزش کنید و به او یک رژیم غذایی با کیفیت بالا بدهید. به دنبال موادی باشید که به حفظ یک پوشش مویی سالم کمک می کنند و به راحتی هضم می شوند. این به جلوگیری از ناراحتی های گوارشی کمک می کند در این صورت اطمینان حاصل می کنید که سگ ژرمن شپرد شما به درستی ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذا را متابولیزه می کند.

نیاز به مشاوره دامپزشکی به صورت آنلاین داری ؟
اگر برای حیون خونگی عزیزت نیاز به مشاوره و ویزیت دامپزشک به صورت آنلاین داری کافیه به صفحه مشاوره آنلاین مراجعه کنی و درخواستت رو ثبت کنی. خیلی سریع باهات تماس میگیریم.دامپزشک آنلاین

از آنجایی که این نژاد مستعد ابتلا به یک سری از مشکلات سلامتی است، درک هر موضوع و شروع درمان های پیشگیرانه از طریق یک رژیم غذایی سالم ممکن است کارساز باشد. همیشه بهتر است سعی کنید از همان ابتدا از مشکلات جلوگیری کنید تا اینکه منتظر بمانید تا ظاهر شوند و سعی کنید آنها را درمان کنید. یکی از این مشکلات سلامتی که ممکن است با رژیم غذایی از آن جلوگیری کنید یا آن را  کاهش دهید، آرتریت است که اغلب ناشی از دیسپلازی مفصل ران یا آرنج است. از آنجایی که این به طور کلی یک بیماری ارثی است، ممکن است نتوانید به طور کامل از وقوع آن جلوگیری کنید، اما شروع با یک رژیم غذایی عالی و حفظ آن در طول زندگی سگ شما شانس خوبی برای کمک به او را میدهد.

با چنین جثه بزرگ و سطح انرژی بالا، ضروری است که برای سگ ژرمن شپرد خود سطوح تغذیه مناسب در هر مرحله از رشد فراهم کنید. این سگ‌ها سریع رشد می‌کنند، بنابراین به مواد مغذی خاصی نیاز دارند که در زمان‌های خاصی از زندگی‌شان ارائه شود. به عنوان مثال، توله سگ ها به مواد مغذی متفاوتی مانند پروتئین و کلسیم نسبت به سگ ژرمن شپرد سالمند نیاز دارند.

ژرمن شپرد چی میخوره؟

ژرمن شپرد چی میخوره؟

رابطه سگ ژرمن شپرد با سایر حیوانات

ژرمن شپردها با آموزش و معاشرت مناسب می‌توانند بسیار ملایم و محافظ خانواده باشند. این سگ یک نژاد ایده آل برای خانواده‌های فعال می‌باشد. تا زمانی که سگ به درستی آموزش ببیند، هوش و رفتار محافظتی این سگ می‌تواند انتخاب مناسبی برای خانواده‌های دارای فرزند باشد.

سگ‌های این نژاد ممکن است تمایل به دنبال کردن گربه‌ها و حیوانات کوچک خانه را داشته باشند. ژرمن شپرد ممکن است برای خانواده‌های دارای چند حیوان، مناسب نباشد مگر اینکه حیوانات با هم و با توجه به معاشرت سگ با دیگر حیوانات بزرگ شوند. همچنین این سگ‌ها ممکن است با سگ‌های دیگر بخصوص از همان نژاد نیز کنار نیاییند.

زندگی برای یک ژرمن شپرد در خانه ای که حیاط حصارکشی شده دارد بهتر از آپارتمان است. ولی مهمتر از اینها آن است که به این نژاد توجه زیادی شود و تمام روز را در خانه و به تنهایی نماند.

رابطه ژرمن با سایر سگها

رابطه ژرمن با سایر سگها

مشکلات رایج سلامتی سگ ژرمن شپرد

سگ‌های این نژاد ممکن است یک سری مشکلات ارثی داشته باشند که این مشکلات عبارت هستند از:

دیسپلازی مفاصل ران

دیسپلازی آرنج

رطوبت آرنج

اتسعاع معده- وولوس

میلوپاتی دژنراتیو

بیماری های ژرمن شپرد

بیماری های ژرمن شپرد

مانند هر نژاد دیگر، اگر فکر میکنید سگ ژرمن شپرد برای شما مناسب است، مطمئن شوید که قبل از خرید این نژاد تحقیقات لازم درمورد این نژاد را انجام داده‌اید.

نیاز به مشاوره دامپزشکی به صورت آنلاین داری ؟
اگر برای حیون خونگی عزیزت نیاز به مشاوره و ویزیت دامپزشک به صورت آنلاین داری کافیه به صفحه مشاوره آنلاین مراجعه کنی و درخواستت رو ثبت کنی. خیلی سریع باهات تماس میگیریم.دامپزشک آنلاین

 

سوالات متداول درباره سگ ژرمن شپرد

هوش و اشتیاق این نژاد برای کار، آموزش را تقریبا آسان می‌کند. برای اطمینان از اینکه ژرمن شپرد هنگام ملاقات با افراد یا حیوانات جدید و دیدن محیط‌های جدید دچار استرس و ترس نمیشود، آموزش معاشرت مناسب نیز لازم است. ما در این مقال 5 مرحله برای اموزش سریع سگ ژرمن شپرد را به شما یاد خواهیم داد.

ژرمن شپردها زمانی که به سن 7 سالگی می رسند به سن بالایی می رسند و در حالی که اکثر این سگها تا یک دهه عمر می کنند، میانگین طول عمر آنها بین 9 تا 13 سال متغیر است.

اگر تجربه ای درباره نگهداری از سگ های این نژاد بسیار باهوش و آموزش پذیر دارید در قسمت دیدگاه ها با ما درمیان بگذارید.

4.6/5 - (14 امتیاز)

1 نظر در “آشنایی با سگ ژرمن شپرد

  1. 💜방탄소년단💜 گفت:

    عالی بود ممنون🧁💜💖

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.