مطالب آموزشی نگهداری و پرورش سگ, مطالب آموزشی و مقالات سلامت سگ

شرایط نگهداری سگ در خانه

شرایط نگهداری سگ در خانه

کافه حیوانات – زمانی که میخواهیم سرپرستی و نگهداری سگی را برعهده بگیریم حتما باید شرایط نگهداری سگ در خانه را ایجاد کنیم تا عضو تازه وارد خانواده ما مانند سایر اعضای خانوده از زندگی در این محیط لذت ببرد.

اگر میخواهید تصمیم به نگهداری سگ در خانه تان بگیرید حتما این مقاله به دردتان خواهد خورد.

زمانی که باید برای نگهداری یک سگ صرف شود

سگ ها باید 2 تا 3 بار در روی پیاده روی کنند. پیاده روی و تفریح آنها در حیاط منزل، ورزش، تحرک و نشاط کافی را برای آنها فراهم نمی کند.

کلاس های تربیت سگ بهترین روش برای اطمینان از تعلیم مناسب سگ شما می باشد. آ نها اغلب به یک ساعت کلاس به ازای هر هفته به علاوه تمرین و مرور مهارتهای آموزش دیده به مدت 20 تا 30 دققه به صورت روزانه در طی سال نخست زندگی شان نیاز دارند.

سگ ها به تمیز کردن منظم گوش و دندان ، کوتاه کردن ناخن ها و شانه کردن و موها برای حفظ پاکیزگی و سلامت پوشش بدن شان نیازمند هتسسند. شما می توانید این امور را خودتان انجام دهید یا به کلینیک های دامپزشکی مراجعه کنید.

علاوه بر این ها شما باید در دفعات بیشتر به تمیز کردن و پاکیزگی منزلتان بپردازید به خصوص اگر حیوان شما جزو نژاد های دارای موی بلند باشد.

شرایط زندگی

سگ ها به فضای زیادی در خانه و فضای امنی در خارج از خانه (مانند یک فضای محصور به وسیله فنس در حیات منزل) برای ورزش نیازمندند. اگر شما یک خانه کوچک دارید در منزل شما فضای کافی برای نگهداری سگهای بزرگ مناسب نمی باشد.

برخی نژاد های سگ ها بیش از دیگر نژاد  ها پارس می کنند و برای زندگی در محیط شهری زیاد مناسب نمی باشند. سگ های بزرگ می توانند از روی فنس ها عبور کنند و در عوض سگ های تازی و تریر ها می توانند زیر فنس چاله حفر کنند. سگ های آبی (Water dogs) مانند نژاد های رتریور و اسپانیل باید به آب تازه برای شنا کردن دسترسی داشته باشند.

اگر شما سابقه حساسیت آلرژیک در اثر  تماس با سگ  ها داشته باشید باید قبل از خرید سگ آزمایش  آلرژی بدهید. برخی نژاد ها مانند پودل برای افرادی که از آلرژی رنج می برند مناسب تر هستند.

 

شرایط نگهداری سگ در خانه

توله سگ

یک توله سگ تا زمانی که به شرایط منزل عادت  کند (که معمولا تا سن 3 ماهگی طول می کشد) می تواند منزل را کثیف و آلوده کند یا وسایل منزل را گاز گرفته یا بجود و از این طریق به آنها آسیب بزند. اگر در منزل تان کودک دارید، باید اطمینان حاصل کنید که بازی کردن او با سگ تان بی خطر است. رفتار خشن با توله سگ می تواند به استخوان های شکننده او آسیب بزند یا سبب بد اخلاقی و رفتار تند او شود. هیچ گاه یک کودک  را با سگ یا توله سگ تنها نگذارید.

توله سگ ها باید 8 تا 12 هفته نزد مادر خود و خواهر برادرانش باشد . این زمان به توله اجازه می دهد که با سایر سگ ها بتواند ارتباط اجتمعای برقرار کند. توله سگ هایی که اجتماعی نشده اند ممکن است در مقابل انسان های اطراف شان ترسو یا عصبانی شوند.

سگ های بالغ

سگ های بالغ اغلب تربیت شده و تعلیم دیده اند. اینکه چگونه به منزل شما عادت کنند بستگی به شرایط قبلی زندگی او و اینکه در زمان تولگی چقدر اجتماعی شده باشد، دارد . اگر سگی که مراقبتش را برعهده گرفته اید ترک شده یا بد تربیت شده باشد باید زمان بیشتری را صرف برقراری ارتباط با او بکنید.

از کارمند پناهگاهی که سگ خود را از آنجا خریده اید در باره ی منزل پیشین او سوال کنید. اگر روال مشابه با زندگی قبلی سگ را ادامه دهید نگهداری او آسان تر خواهد شد. کلاس تربیتی خوب می تواند برقرارری ارتباط را تسریع بخشد و به تصحیح رفتار های نامناسب سگ شما کمک کند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.