مطالب آموزشی پرورش و نگهدرای پرندگان, مطالب آموزشی نگهداری و پرورش خرگوش, مطالب آموزشی نگهداری و پرورش سگ, مطالب آموزشی نگهداری و پرورش گربه, مطالب آموزشی و مقالات سلامت پرندگان, مطالب آموزشی و مقالات سلامت خرگوش, مطالب آموزشی و مقالات سلامت سگ, مقالات آموزشی سلامت گربه

فواید حیوان خانگی

فواید داشتن حیوان خانگی

فواید داشتن یک حیوان خانگی

در مطالعه ای که محققان دپارتمان سلامت ایالات متحده انجام داده اند دریافتند که داشتن حیوان خانگی خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. وقتی که فردی دچار حمله قلبی می شود، 28 درصد بیمارانی که حیوان خانگی دارند زنده مانده و فقط 6 درصد کسانی که حیوان خانگی ندارند زنده می مانند.

داشتن یک حیوان همدم فواید روان شناختی نیز دارد. در مطالعه ای که روی صاحبان حیوانات انجام گرفت، تقریبا 90 درصد آنها احساس می کردند که داشتن یک حیوان خانگی بر سلامت آنها تاثیر مثبت  دارد. 70 درصد نیز بیان کردند که حیوان خانگی آنها سبب کاهش استرس در انها می شود.

در کودکان نیز این نتایج دیده شده است. کودکانی که در هنگام معاینه پزشک یک سگ به همراه داشتند تعداد ضربان قلب و فشار خون کمتری داشتند. کودکانی که حیوان خانگی دارند ارتباط غیر کلامی را بهتر متوجه می شوند.

والدین می دانند که نگهداری از حیوان خانگی به آموزش مسئولیت پذیری، تعهد، مراقبت و عشق بی قید و شرط در کودکانشان کمک می کند.

یک حیوان خانگی می تواند گرما و عشق را به خانه بیاورد، اما ذکر این نکته اهمیت دارد که نگهداری از یک حیوان نیازمند صرف هزینه، احساس و زمان می باشد که می تواند تا 15 سال یا بیشتر نیز طول بکشد. هیچ گاه یک حیوان خانگی را با یک تصمیم آنی و بدون تحقیق قبلی یا به عنوان هدیه قبول نکنید.

هر کس این حق را دارد که یک حیوان خانگی و همدم داشته باشد و از او مراقبت کند. ورود یک حیوان جدید به منزل می تواند اعضای خانواده و حتی حیوان یا حیواناتی که از قبل در منزل حضور داشته اند را تحت تاثیر قرار دهد.فواید داشتم حیوان خانگی

در اینجا به 3 مورد از مهمترین فواید داشتن حیوان خانگی اشاره می‌کنیم

  1. آنها می‌توانندسیستم ایمنی شما را بهبود بخشند: حیوانات خانگی بیشتر زمان خود را خارج از خانه می‌گذرانند، بنابراین مقدار زیادی میکروب و کثیفی با خود به خانه می‌آورند. این موضوع ضرورتا نتیجه بدی ندارد، میکروبهای اضافی می‌توانند به بهبود ایمنی بدن شما در مقابل سرما و دیگر بیماری های خفیف کمک کنند. در واقع مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که کوکانی که با یک سگ زندگی میکنند، تجربه بیماری و عفونتهای کمتری داشتند و آنها عموما نسبت به سایر کودکان دارای سیستم ایمنی قوی تری هستند.
  2. آنها شما را خوش فرم نگه می‌دارند: همه نژادهای سگ نیاز به پیاده روی منظم و روزانه دارند تا سالم و خوشحال بمانند. با این حال ما گاهی اوقات تمایل به تنبلی بیشتری داریم، اگر این موضوع در مورد شما نیز صادق است، سگ درمان قطعی این قضیه است. آنها شما را از در خانه بیرون میکشند و وادار می‌کنند تا هر روز در پارک پیاده روی کنید. یک سگ احتمالا بهترین مربی شخصی است که می‌توانید درخواست کنید.
  3. آنها میتوانند بیماری سرطان را سریع تر کشف کنند: از کسی پنهان نیست که حس بویایی سگ ها باور نکردنی است. ولی آیا میدانید که بعضی از سگها قادر به تشخیص سرطان هستن؟ تعداد زیادی از صاحبان سگها گزارش داده اند که سگهای آنها بعد از اینکه توده سرطانی را زیر پوستشان پیدا کرد، به صورت دائم و پیوسته روی آن پا میکوبیدند و آن را بو میکردند و حتی لیس می‌زدند.
1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.