مطالب آموزشی نگهداری و پرورش گربه, مقالات آموزشی سلامت گربه

چرا گربه ها از آب متنفر هستند؟

چرا گربه ها از آب متنفر هستند؟

بیشتر گربه ها از آب متنفر هستند و هیچ توضیح علمی ‌برای این موضوع وجود ندارد. اما شواهدی وجود دارند که می‌توانند این مسئله را توضیح دهند.

علل تنفر گربه ها از آب

یکی از دلایل تنفر گربه‌ها از آب می‌تواند این باشد که گربه‌ها به طور طبیعی در اقلیم‌ها و صحرا‌های گرم زندگی می‌کنند. در تمام تاریخچه موجود از گربه‌ها هیچ نشانه‌ای از تماس گربه‌ها با رودخانه، دریاچه و باران وجود ندارد. بنابراین، این گونه‌ (گربه) با آب آشنایی زیادی ندارد.

ادرار گربه ها نسبت به ادرار انسان یا سگ‌ها غلیظ تر است، زیرا آنها از سرزمین‌های گرمتری  منشا گرفته‌اند .تلغیظ ادرار، به گربه‌ها کمک می‌کند که در هنگام  خشکی هوا، آب بدنشان را حفظ کنند .

گربه‌ها در مورد پوشش بدن خود بسیار سختگیر هستند، و یک سوم زمان بیداری خود را به تمیز کردن آن می‌پردازند. اگر شما با گربه‌ها آشنایی داشته باشید می‌دانید که اگر هر گونه رطوبت، خاک یا جسم خارجی بر روی پوشش بدن شان قرار گرفته باشد، آنقدر موهای خود را تمیز می‌کنند تا یکایک موهای‌شان براق شده و سر جای خود قرار گیرند.

باید خیالتان راحت باشد، زیرا گربه شما، تنها هنگامی ‌که متقاعد شود که وضعیت موهایش به حالت عادی برگشته است روی مبل مورد علاقه شما به استراحت خواهد پرداخت.

اگر هنگامی ‌که دارید گربه خود را حمام می‌کنید به چهره پر از نفرت او هنگام حمام، نگاه کنید، متوجه خواهید شد که «بیشتر» گربه‌ها از خیس شدن متنفرند.

البته لازم به ذکر است بدانید که همه گربه‌ها از آب متنفر نیستند و برخی از آنها آب را دوست داشته و حتی در آن شنا می‌کنند.

نژاد تورکیش ون معروفترین گربه ای است که عاشق آب است

گربه معروف به شناگر

نژاد تورکیش ون معروفترین گربه ای است که عاشق آب است. این گربه‌ها در اطراف دریاچه وان در کشور ترکیه زندگی کرده و همیشه به عنوان گربه ای شناگر شناخته می‌شوند. همه این گربه‌ها عاشق آب نیستند اما برخی از آنها از شیرجه زدن در آب به خصوص در روزهای گرم تابستان لذت می‌برند.

گربه‌هایی از سایر نژادها نیز شناخته شده‌اند که با آبی که از شیر آب در حال خروج است بازی می‌کنند.

 

 

 

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.