مطالب آموزشی نگهداری و پرورش سگ, مطالب آموزشی و مقالات سلامت سگ

آشنایی با سگ هاسکی

آشنایی با سگ هاسکی

سگ هاسکی نژادی با منشا قطب بوده و چشمانی آبی یا قهوه ای رنگ دارند. ممکن است در یک سگ چشمانی با رنگ‌های مختلف (آبی و قهوه ای) وجود داشته باشند. این سگ‌ها اندازه متوسط و بدن متناسبی دارند. پوزه سگ‌های هاسکی طول متوسط دارد و نه کاملاً گرد و نه کاملاً مربعی شکل است. پوزه در سگ‌های سیاه رنگ، خاکستری یا قهوه ای بوده، در سگ‌های مسی رنگ، قرمز جگری بوده و در سگ‌های سفید رنگ، آجری است.

اندازه و وزن سگ هاسکی

بهترین قد برای سگ‌های نر بالغ در این نژاد بین ۵۳ تا ۶۰ سانتی متر بوده و سگ‌های ماده بهتر است قدی بین ۵۰ تا ۵۶ سانتی متر داشته باشند (قد حیوانات از ناحیه جدوگاه تا سطح زمین اندازه گیری می‌شود). وزن هر سگ باید متناسب با قد او باشد اما معمولاً سگ‌های نر باید بین ۲۰ تا ۲۷ کیلوگرم و سگ‌های ماده ۱۶ تا ۲۲ کیلوگرم وزن داشته باشند. طول بدن سگ‌های ‌هاسکی معمولا اندکی بیشتر از قد آنها است.

 

سگ هاسکی برای پروفایل

رنگ و پوشش بدن سگ هاسکی

سگ‌های‌ هاسکی دارای پوشش دولایه با اندازه ای متوسط هستند. لایه پایینی پوشش بدن آن‌ها متراکم و منظم بوده در حالی که پوشش سطحی آن‌ها سیخ است. موهای بدن این حیوانات  دو بار درسال و به مقدار زیاد ریزش می‌کنند. این سگ‌ها دو بار در سال ریزش مو داشته و موهای آن‌ها جایگزین می‌شوند.

رنگ و الگوهای پوشش بدن این سگ‌ها متنوع هستند. بسیاری از این رنگ‌ها و الگوها برای این نژاد منحصر به فرد هستند. این سگ‌ها معمولاً صرف نظر از رنگ عمومی‌ بدن، دارای نقاط سفید رنگی روی پنجه‌ها، اندام‌های حرکتی، صورت و نوک دم خود هستند. معمول ترین رنگ‌های نژاد‌ هاسکی، سیاه و سفید، خاکستری و سفید، مسی و سفید، و سفید خالص هستند.

نیاز به تمیز کردن هاسکی

این سگ‌ها دو بار در سال به میزان زیادی مو ریزی داشته و سگ‌هایی که در آب و هوا‌های سردتر زندگی می‌کنند نسبت به سگ‌هایی که در مناطق گرم زندگی می‌کنند ریزش موی کمتری دارند. حداقل هفته‌ای یک بار شانه کردن موهای سگ‌های این نژاد برای کنترل ریزش مو و پیشگیری از در هم پیچیدن آن‌ها لازم است. در فصل مو ریزی شانه کشیدن باید به طور روزانه انجام شود.

عکس توله سگ هاسکی این سگ‌ها بدون بو هستند و ماهیت پاکیزه ای دارند و مانند گربه‌ها به طور منظم خود را تمیز می‌کنند. بنابراین فقط زمانی که نیاز باشد باید این سگ‌ها را به حمام برد. سن میانگین سگ‌های‌هاسکی 10 تا ۱۴ سال است.

اخلاق و خلق و خوی سگ هاسکی

این سگ‌ها مانند سگ‌های نگهبان احساس وابستگی ندارند، بیش از حد به غریبه‌ها مشکوک نیستند و با سایر سگ‌ها با خشونت برخورد نمی‌کنند. ظاهر زیبا و شبیه به گرگ این نژاد و خلق و خوی آن (که با سایر سگ‌ها مهربان بوده و به غریبه‌ها بی تفاوت هستند) آنها را به حیوان خانگی ایده آلی برای خانواده‌ها تبدیل کرده است.

هر وقت یک سگ ‌هاسکی به خارج از خانه برده می‌شود، گویی این نخستین بار است که از منزل خارج شده است و مانند یک سگ کوچک و پر انرژی به بازی کردن می‌پردازند. این سگ‌ها برای اینکه سلامتی و شادابی خود را حفظ کنند نیاز به ورزش و تمرین زیادی دارند.

4.4/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.